söndag 28 februari 2016

Nästa: Malmö

Disclamer: Rubriken ska helst läsas med SJ tågtabells röst.

Hej! Just nu har jag sportlov och i onsdags så åkte jag, min syster & min pappa till Malmö.

Vi började med att gå upp kl 06:00, tåget gick vid 07:30 men vi behövde åka vid sju. Efter en ca 1 & ½ timmars tågresa var vi framme i Lund. Jag vet, jag säger vi ska till Malmö men först stannade vi i Lund. Min pappa jobbar på Lunds Universitet och han skulle ha ett möte på morgonen så vi behövde vara där först.
I Lund var det så fint, det var mycket mer vår än hemma och blommorna hade börjat slå ut. Men våren börjar komma här hemma också, vi har just nu en blå himmel!
Vi gick och köpte fika och tog varm choklad i automaten på pappas jobb. Sedan så satt jag och min lilla syster på pappas rum under mötet och kollade på Ung & Bortskämd.
Som fika tog jag varm choklad och en choklad biskvi, mums!
























Så här såg jag ut!
Tröjan har jag sytt själv, jeansen är i modellen "Molly" från Gina Tricot, halsbandet ifrån Ur & Penn och skorna är ifrån Deichmann.

Sedan efter mötet åkte vi med tåg till Malmö. Det tog ca 25 minuter. Vi brukar åka till Trianglen men vi ville göra något annat så vi åkte till Emporia ( förförsta gången).
Eftersom klockan var runt lunch gick vi in på ett ställe där och åt mat. Jag beställde en Calzone Pizza och en cola. Det var gott.




















Sedan gick vi runt på Emporia i många timmar. Vi köpte frozen yougurt och det var väldigt gott. Jag köpte bara ett par få grejer men min syster köpte lite mera. Haul kommer!


Och sedan, när jag hade fått mitt té, så åkte vi hem igen. Somsagt så kommer det en haul de närmaste dagarna. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar